""

Thursday, January 24, 2013

Café Kosmos

Navn: Café Kosmos
Adresse: Västra Hamngatan 20, 41117 GÖTEBORG, Sweden
 
Café Kosmos er en café i Gøteborg som satser på sunn mat og tilbyr retter som passer forskjellige dietter. Det fins alltid bla. ett LCHF og GI alternativ på menyen. Caféen ble ett naturlig valg for meg i dag siden en av mine matvenner følger en lavkarbo diett. Café Kosmos har også et bra lunchalternativ med en meny som skifter hver uke. Jeg tenkte at jeg skulle teste en av deres "helseretter" og gikk for
 
GI BAS: Kycklingfilé med paprikasås. Bulgur, smörbönor, keso, salladslök, bondbönor och fräst kronhjärtan
 
Først syns jeg det var litt spesielt at så mye av maten på tallerkenen var kald, men smakskombinasjonene fungerte veldig bra sammen.  Jeg vet ikke helt om rødbete-salaten var hjemmelaget men den smakte ganske lik den man får på butikken. Kyllingen var mør og jeg overrasket meg selv med å synes at den syltede agurken var en av de store høydepunktene på tallerkenen.
 
Her er LCHF "burgeren" som en av mine venner valgte
Om man må eller vil følge en viss diett er Café Kosmos et bra alternativ, og selvsagt fins det "vanlig" mat (for resten av oss dødelige) på menyen.
 
Caféen er stor men blir ikke for høylytt. Jeg har sett folk i alle aldre kommer her for å spise. En gang skal jeg tilbake dit for å teste lunchmenyen (som jeg alltid har kommet for sent til !!!)
Svin Africana

Lunch: (€)
Middag: (€) (€)
Mat: (*) (*)
Drikke: (¤) (¤)
Interiør: (#) (#)

 

No comments:

Post a Comment

Kommenter gjerne blogginnlegget