""

Monday, January 21, 2013

Spicy Bollywood

 
Navn: Spicy Bollywood
Adresse: Kobbarnasväg 1C, 416 64 Göteborg, Sweden

 Litt gjemt på Kobbarnas väg i Göteborg ligger Spicy Bollywood.  Jeg har besøkt restauranten et par ganger tidligere så det ble ett lett valg at denne restauranten skulle bli den første jeg skriver om.  Mange indiske restauranter har ganske "tung" interiør med veldig dempet belysning, store sofagrupper med puter og tepper i både tak, på vegger og gulv. Interiøret på Spicy Bollywood er av mer moderne og  minimalistisk stil.  Bord, sofaer og stoler er mørk brune i enten tre eller skinn.  Veggene er malt lyse i hvitt og beige og en fondvegg med et stort indisk motiv. På veggene i restauranten løper en filmstripe med Bollywood motiv og det fins også en storskjemtv i rommet som viser indiske musikkvideoer fra Bollywood filmer.
 
Jeg elsker indisk mat og vil gjerne ha maten min sterk, men iblant har jeg opplevd å ikke bli tatt på alvor på andre indiske restauranter. Det som virkelig skiller Bollywood fra andre indiske restauranter er faktisk maten.  Maten smaker skikkelig herlig hjemmelaget og det er det eierene av restauranten vil formidle. Det skal smake som det gjør i et vanlig nord-indisk hjem. Spicy Bollywood har eksistert i ca 1 1/2 år og iblant har jeg blitt overrasket over at det ikke har vært flere som har oppdaget denne restauranten.  Sist jeg var der arrangerte de julefrokost med både svenske og indiske frokost spesialiteter.  I dag spiste jeg lunch på restauranten for første gang.  Lunch menyen består av ett alternativ kylling, biff, vegan, vegetar og grill.  Nanbrød, raita, salat, ris, drikke/brus og kaffe er inkludert i lunchen som koster 70 kr. På kveldsmenyen ligger hovedrettene på mellom 100-200 kr.
 
Da jeg kom inn i restauranten i dag ble jeg positivt overrasket at en del lunchgjester hadde funnet veien dit. Jeg bestilte grill alternativet fra menyen som var
två starka bitar med chilli och vitlök marinad och två milda bitar med tikka masala marinad serverad med mild indisk grill sås
Kjøttet var mørt og godt, og retten hadde sterke farger akkurat som man forventer at indisk mat skal være.  De sterke kyllingbitene gikk selvfølgelig rett hjem hos meg (sikkert mest fordi de var sterke!) og tikka masala bitene var også veldig gode. Langt ifra smaken man får av tikka masala på glass fra supermarkedet.  Sausen var fyldig og utrolig god å dyppe nan brødet i. Min lunchvenn som valgte et vegetarisk alternativ, sennep og spinatgryte med indisk Paneer ost, var også veldig fornøyd. Personalet er alltid veldig trevlige.  Jeg vil absolutt anbefale denne restauranten til deg som leter etter en ekte indisk matopplevelse.
 
Lunch: (€)
Middag: (€) (€)
Mat: (*) (*) (*)
Drikke: (¤) (¤)
Interiør: (#) (#) (#)



1 comment:

  1. Så kult konsept med matbloggen din! I like! Blir gjerne med når du skal teste..;)

    Denne har vi gått helt glipp av, vi er jo stadig på leting etter god mat i Gøteborg, og elsker jo også indisk.

    Go Bea!:)

    ReplyDelete

Kommenter gjerne blogginnlegget