""

Wednesday, January 23, 2013

Glenn Sportsbar

Navn: Glenn Sportsbar
Adresse: Friggagatan 9, 41101 GÖTEBORG, Sweden

"Alle heter Glenn i Gøteborg" sier man (jeg har forsåvidt bare møtt på en "Göteborgare" som heter Glenn). Glenn Sportsbar er en Gøteborg basert pubkjede på tre barer. Den vi besøkte ligger på Friggagatan. "Glenn" vil være en bar som viser sport, ha trivelig service og god mat og drikke. De har forsøkt å skape en hjemme-hos-følelse slik at folk kan komme dit uten å være spesielt sportsinteresserte.  Da jeg besøkte pub'en var det en fortballkamp på tv'en men lyden var verken for høy eller hooligan-stemningen for stor til at jeg ble skremt bort som matgjest.
 
Puben kan tilby flere sorter øl og jeg testet en som jeg ikke har prøvd før

Fuller's Pride: Maltig och brödig med inslag av vörtbröd, humle och sirap.

Menyen er som man forventer den skal være på en sportsbar, et utvalg av hamburgere, pasta, nachos, biffer m.m. Det som fristet meg mest denne kvelden var
 
Mexikansk burgare: Glenns hemmagjorda hamburgare (100% nötfärs). Serveras med sallad, tomat, lök, monterey Jack-Cheese, jalapenos, pico de gallo (mexicos nationalsås), nachochips, dressing & pommes.

Hamburgeren var overraskende god og pommes frites er noen av de beste jeg har smakt på en stund. Nok potetsmak og ikke for oljete men fremdeles sprøe. Dette var et måltid hvor jeg fortsatte å spise selv om jeg egentlig var mett. Kjøttet var tydelig hjemmelaget og ikke en tynn, frossen kjøttlefse.
 
Det eneste negative jeg har å skrive om Glenn Sportsbar er at det luktet veldig mye fristyrolje da vi kom inn i baren. Lukta satte seg i klærne som gjorde at jeg godt visste resten av kvelden hvor jeg hadde vært og spist. Likevel veier maten såpass opp er det er tommen opp for Glenn Sportsbar. Om du er ute etter en god hamburger kan jeg hvertfall anbefale denne.
 
Middag: (€) (€)
Mat: (*) (*) (*)
Drikke: (¤) (¤) (¤)
Interiør: (#) (#) (#)

No comments:

Post a Comment

Kommenter gjerne blogginnlegget